Wdrożenie usprawnień w
komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym
w Wojewódzkim Inspektoracie Farmaceutycznym w Łodzi
w Wojewódzkim Inspektoracie Farmaceutycznym w Łodzi
Projekt
"Wdrożenie usprawnień w
komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym w 75 urzędach
administracji rządowej" jest jednym z zadań w ramach
projektu systemowego realizowanego przez Kancelarię Prezesa Rady
Ministrów pn. Doskonalenie standardów zarządzania w administracji
rządowej w ramach Poddziałania 5.1.1 Modernizacja systemów zarządzania
i podnoszenie kompetencji kadr, Działania 5.1 Wzmocnienie potencjału
adm. rządowej, Priorytetu V Dobre rządzenie, Programu Operacyjnego
Kapitał Ludzki.
Projekt
jest realizowany przez firmę ResPublic sp. z o. o. na zlecenie
Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Inspektorat
jest jednym z 75 urzędów administracji rządowej, które z własnej
inicjatywy zgłosiły się do udziału w projekcie.
Cel projektu
Celem
projektu jest usprawnienie komunikacji z klientem wewnętrznym i
zewnętrznym. Planowane działania przyczynią się do jeszcze
sprawniejszego funkcjonowania Wojewódzkiego Inspektoratu
Farmaceutycznego w Łodzi.
Etapy projektu
Etap 1. Przygotowanie i przeprowadzenie w Inspektoracie badania z zakresu komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.
Etap 2. Wsparcie we wdrożeniu usprawnieńna podstawie wypracowanych rekomendacji w obszarze komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym oraz autoewaluacji wdrożeń.
Korzyści z uczestnictwa w projekcie dla klientów Inspektoratu:
- Możliwość obiektywnej oceny pracy Urzędników i Urzędu,
- Wpływ na działania mające na celu podnoszenie jakości świadczonych usług co przekłada się na lepsze zaspokojenie własnych potrzeb i oczekiwań w Urzędzie,
- Umożliwienie wpływu na korygowanie ewentualnych powstałych nieprawidłowości w obsłudze klientów zewnętrznych, poprzez eliminowanie wskazanych ich przyczyn.
- Przyczynienie się do podniesienia jakości i standaryzacji usług w poszczególnych typach Urzędów.
Korzyści z uczestnictwa w projekcie dla kierownictwa Inspektoratu:
- Usprawnienie procesów komunikacji z klientem zewnętrznym i wewnętrznym,
- Opracowanie narzędzi pozwalających na poprawę efektywności pracy Urzędu,
- Otrzymanie raportu opisującego procesy zachodzące w Urzędzie, związane z obsługą klienta wewnętrznego i zewnętrznego oraz zawierającego rekomendacje dotyczące rozwiązań, które można wdrożyć w Urzędzie w celu usprawnienia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej,
- Otrzymanie katalogu usług (po 1 dla każdego z 75 Urzędów) i karty usług (po 25 kart na każdy z 75 Urzędów),
- Bezpośrednie wsparcie doradcze w trakcie wdrażania usprawnień,
- Otrzymanie standardów obsługi klientów zewnętrznych dla 4 typów urzędów,
- Otrzymanie raportu z autoewaluacji wdrożonych usprawnień,
- Dostęp do utworzonej bazy najlepszych praktyk w zakresie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz możliwość wymiany doświadczeń między poszczególnymi Urzędami,
- Podniesienie kompetencji (grup roboczych i kierownictwa) odpowiedzialnych bezpośrednio i pośrednio za część działań w projekcie.
W
ramach projektu pracownicy Inspektoratu brali udział w szeregu
warsztatów dotyczących m.in. badań satysfakcji klienta, zarządzania
procesowego, intermentoringu, efektywnej komunikacji wewnętrznej oraz
standardów obsługi klienta zewnętrznego.
Opracowano na podstawie materiałów ResPublic sp. z o. o.