Wniosek o wewnątrzwspólnotową dostawę lub wewnątrzwspólnotowe nabycie środka odurzającego lub substancji psychotropowej na własne potrzeby lecznicze na terenie krajów UE należących do strefy Schengen:
Zasady wydawania dokumentów:
Wzór dokumentu umożliwiającego wewnątrzwspólnotową dostawę lub wewnątrzwspólnotowe nabycie środków odurzających lub substancji psychotropowych na własne potrzeby lecznicze określa załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu wydawania pozwoleń oraz dokumentów niezbędnych do przywozu, wywozu, wewnątrzwspólnotowego nabycia lub wewnątrzwspólnotowej dostawy środków odurzających, substancji psychotropowych lub prekursorów kategorii 1 (Dz. U. 2021 r., poz. 399)
Zasady wydawania dokumentów:
Wzór dokumentu umożliwiającego wewnątrzwspólnotową dostawę lub wewnątrzwspólnotowe nabycie środków odurzających lub substancji psychotropowych na własne potrzeby lecznicze określa załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu wydawania pozwoleń oraz dokumentów niezbędnych do przywozu, wywozu, wewnątrzwspólnotowego nabycia lub wewnątrzwspólnotowej dostawy środków odurzających, substancji psychotropowych lub prekursorów kategorii 1 (Dz. U. 2021 r., poz. 399)
- Dokumenty wydaje się w okresie 15 dni przed dniem przekroczenia granicy Rzeczypospolitej Polskiej.
- Wydawany dokument dotyczy jednego środka odurzającego lub substancji psychotropowej.
- Dokument wystawiony przez lekarza urząd uwierzytelnia.
Przez wystawienie dokumentu przez lekarza rozumie się wypełnienie rubryk A,B i C wniosku. Wniosek ten winien być podpisany przez lekarza w polu (4) odręcznie lub podpisem elektronicznym. Wniosek winien zawierać nr PWZ lekarza - Urząd wystawia dokument w oparciu o receptę lekarską (w rozumieniu art. 96a ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne) wystawioną na środek odurzający lub substancję psychotropową, która będzie stosowana w okresie wyjazdu.
Sposób złożenia wniosku:
- osobiście w Kancelarii urzędu
- za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej e-PUAP, w przypadku, gdy składane dokumenty zostały podpisane podpisem elektronicznym
- listownie na adres: Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny w Łodzi, ul. Fabryczna 25, 90-341 Łódź
Sposób odbioru dokumentu:
- osobiście w Kancelarii urzędu – Łódź, ul. Fabryczna 25, III piętro
Termin załatwienia sprawy:
- w przypadku dostarczenia prawidłowej dokumentacji, następny dzień roboczy po dniu złożenia wniosku, wydawanie podpisanych wniosków po godz. 13.00.
Załączniki:
- osobiście w Kancelarii urzędu – Łódź, ul. Fabryczna 25, III piętro
Termin załatwienia sprawy:
- w przypadku dostarczenia prawidłowej dokumentacji, następny dzień roboczy po dniu złożenia wniosku, wydawanie podpisanych wniosków po godz. 13.00.
Załączniki:
Prosimy o podawanie numeru telefonu do kontaktu.