Usprawnienia w komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym
w Wojewódzkim Inspektoracie Farmaceutycznym w Łodzi
Projekt "Wdrożenie usprawnień w komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym w 75 urzędach administracji rządowej" jest jednym z zadań w ramach projektu systemowego realizowanego przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów pn. Doskonalenie standardów zarządzania w administracji rządowej w ramach Poddziałania 5.1.1 Modernizacja systemów zarządzania i podnoszenie kompetencji kadr, Działania 5.1 Wzmocnienie potencjału adm. rządowej, Priorytetu V Dobre rządzenie, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt jest realizowany przez firmę ResPublic sp. z o. o. na zlecenie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Inspektorat jest jednym z 75 urzędów administracji rządowej, które z własnej inicjatywy zgłosiły się do udziału w projekcie.
Cel projektu
Etapy projektu
Etap 1. Przygotowanie i przeprowadzenie w Inspektoracie badania z zakresu komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.
Etap 2. Wsparcie we wdrożeniu usprawnieńna podstawie wypracowanych rekomendacji w obszarze komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym oraz autoewaluacji wdrożeń.
Termin realizacji projektu - 30.06.2015r.
Korzyści z uczestnictwa w projekcie dla klientów Inspektoratu:
Możliwość obiektywnej oceny pracy Urzędników i Urzędu,
Wpływ na działania mające na celu podnoszenie jakości świadczonych usług co przekłada się na lepsze zaspokojenie własnych potrzeb i oczekiwań w Urzędzie,
Umożliwienie wpływu na korygowanie ewentualnych powstałych nieprawidłowości w obsłudze klientów zewnętrznych, poprzez eliminowanie wskazanych ich przyczyn.
Przyczynienie się do podniesienia jakości i standaryzacji usług w poszczególnych typach Urzędów.
Korzyści z uczestnictwa w projekcie dla kierownictwa Inspektoratu:
Usprawnienie procesów komunikacji z klientem zewnętrznym i wewnętrznym,
Opracowanie narzędzi pozwalających na poprawę efektywności pracy Urzędu,
Otrzymanie raportu opisującego procesy zachodzące w Urzędzie, związane z obsługą klienta wewnętrznego i zewnętrznego oraz zawierającego rekomendacje dotyczące rozwiązań, które można wdrożyć w Urzędzie w celu usprawnienia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej,
Otrzymanie katalogu usług (po 1 dla każdego z 75 Urzędów) i karty usług (po 25 kart na każdy z 75 Urzędów),
Bezpośrednie wsparcie doradcze w trakcie wdrażania usprawnień,
Otrzymanie standardów obsługi klientów zewnętrznych dla 4 typów urzędów,
Otrzymanie raportu z autoewaluacji wdrożonych usprawnień,
Dostęp do utworzonej bazy najlepszych praktyk w zakresie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz możliwość wymiany doświadczeń między poszczególnymi Urzędami,
Podniesienie kompetencji (grup roboczych i kierownictwa) odpowiedzialnych bezpośrednio i pośrednio za część działań w projekcie.
Opracowano na podstawie materiałów ResPublic sp. z o. o.